Wat hebben we daarvoor gedaan?
Aanleggen HOV-busbaan | ||
Het gebruik van openbaar vervoer is gestimuleerd door de afronding van de HOV2-tunnel op de Montgomerylaan. |
Prestatieindicatoren | Realisatie | Begroting | Realisatie | ||||||||||||||
Aantal kilometer HOV-baan/busbaan | 23,8 | 25 | 24 | ||||||||||||||
|
In 2019 hebben we ons vooral gericht op:
• | Ontwerp HOV3: In het BO Mirt van november is vervolg gegeven aan de uitwerking van HOV3, waarmee ministerie en provincie de nieuwe HOV-verbinding tussen de Huizingalaan en Airport hun financiële bijdrage bevestigd hebben. Ook is er een voorkeurstracé uitgewerkt wat in 2020 verder wordt uitgewerkt. |
• | Onderzoek naar mogelijkheid inzet nachtbussen: Met de B5 steden is een onderzoek uitgevoerd en geconcludeerd dat er geen vervolg wordt gegeven aan de herinvoering van het Nachtnet. |
• | Start met realisatie P+R Genneper Parken en inzetten op pop-up P+R's: Pop up P+R Fontys is gecontinueerd met een hogere bezettingsgraad. De voorbereidingen voor P+R Genneper Parken zijn getroffen, zodat er in 2020 begonnen kan worden met de werkzaamheden. |
• | Internationale treinverbinding: In 2019 is een internationaal samenwerkingscontract getekend om de treinverbinding tussen Eindhoven en Düsseldorf te verbeteren. |