Jaarrekening 2019

Taakvelden

Wijkteams

Wat hebben we bereikt?

Tevredenheid over WIJeindhoven

Uit het door gemeente Eindhoven uitgevoerde kwantitatieve cliënt ervaringsonderzoek is gebleken dat 57% van de inwoners de kwaliteit van de ondersteuning (helemaal) goed vindt. 23% vindt de kwaliteit (helemaal) niet goed.
Stichting WIJeindhoven heeft zelf een kwalitatief onderzoek uitgevoerd en nadere uitvraag gedaan rondom de tevredenheid.

Kwalitatieve en productieve 1e lijnsondersteuning

Generalisten bieden steeds vaker (langdurige) eerstelijnsondersteuning, zonder dat er aanvullende tweedelijnsondersteuning wordt ingezet. Voor jeugd hebben we gesteld dat Stichting WIJeindhoven in 1.875 dossiers zelfstandig de begeleiding moet bieden en in 75% van deze dossiers de doelen moet behalen. Aan het eind van 2019 hebben zij in 3.368  dossiers de begeleiding geboden, waarvan in 84,3% de doelen zijn behaald. Voor volwassenen hebben we gesteld dat zij in 1.000 dossiers zelfstandig de begeleiding bieden en in 75% de doelen behalen. Aan het eind van 2019 hebben zij in 10.140 dossiers de begeleiding geboden, waarvan in 80,6% de doelen zijn behaald.

Meer sturing en grip op eerste en tweede lijn, meer uitstroom

In 2019 hebben Stichting WIJeindhoven en het Servicebureau de samenwerking gezocht om de kwaliteit van de overdracht te optimaliseren. Door deze verbeterde ketensamenwerking is meer ondersteuning in de eerste lijn geboden en daardoor is grip ontstaan op de uitgaven in de tweede lijn.

ga terug
Deze pagina is gebouwd op 06/02/2020 15:53:45 met de export van 06/02/2020 15:50:53