Jaarrekening 2019

Taakvelden

Burgerzaken

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Nakomen van de servicenormen t.a.v. wachttijd

Bezoekers van het Inwonersplein zijn geholpen binnen de afgesproken wachttijd van max. 5 minuten.
De afgesproken wachttijd voor bellers naar de gemeente is door diverse omstandigheden niet gerealiseerd.

Bieden van digitale dienstverlening

In 2019 hebben we ons vooral gericht op:

  •

Versnelling digitalisering van de dienstverlening: Het aantal Burgerzakenproducten dat digitaal wordt aangeboden, is in 2019 verder uitgebreid. Naast procesverbeteringen (bijv. duidelijkere foutmeldingen) in het digitaal doorgeven van een verhuizing, zijn de digitale processen ‘vermissing reisdocument’, ‘wijzigen aanschrijfnaam’ en ‘wijzigen geheimhouding persoonsgegevens’ geïmplementeerd. Ook is het aangeven van een overlijden inmiddels digitaal beschikbaar, met name bedoelt voor uitvaartondernemers.
In 2020 wordt het aantal digitale diensten verder uitgebreid om zo de inwoners nog meer mogelijkheid te bieden een proces te doorlopen waar en wanneer het hen uitkomt.

  •

Half maart 2020 wordt het nieuwe inwonersplein in gebruik genomen. In 2019 is hard gewerkt om helder te krijgen met welke vereisten en wensen er op het nieuwe inwonersplein allemaal rekening gehouden dient te worden en zijn deze punten allemaal omgezet naar acties. Tevens is er geschakeld met Sociaal Domein en Belastingen, welke ook een plek krijgen op het nieuwe inwonersplein. Tezamen een uitdagende klus, mede omdat er op het nieuwe inwonersplein minder ruimte beschikbaar is dan op het huidige inwonersplein.

  •

Reisdocumentendip: In 2019 is gebleken dat het aanvraagpatroon van reisdocumenten (paspoorten en ID’s) in Eindhoven  afwijkt van het landelijk gemiddelde. Er zijn meer reisdocumenten verstrekt dan initieel berekend met behulp van het rekenmodel dat eerder door het ministerie van BZK beschikbaar is gesteld. De relatief jonge bevolking van Eindhoven (veel studenten), waarvoor een reisdocument vijf jaar geldig is, en de gunstige economische omstandigheden (mensen reizen meer) hebben hier aan bijgedragen. Additionele omzet en inhuur van extra personeel zijn het gevolg geweest.

ga terug
Deze pagina is gebouwd op 06/02/2020 15:53:45 met de export van 06/02/2020 15:50:53